A webinárok, online workshopok, online oktatóanyagok elengehetetlen kelléke a prezentáció.
A Canva remek lehetőség ennek elkészítésére, amellett, hogy ingyenes, a böngészőben is használhatod, és a platform összes szerkesztési funkcióját biztosítja. A testre szabható sablonok segítségével nagyobb erőfeszítés nélkül lehet szép prezentációkat összeállítani.
Grafikai programként a Canva több lehetőséget kínál az esztétikus dizájn elkészítéséhez, mint a PowerPoint és a Google Slides. A drag and drop szerkesztési mód, pedig rendkívül leegyszerűsíti a megvalósítást. De sablon ide vagy oda, elkerülhetetlen, hogy kisebb-nagyobb változtatásokat eszközölj a slideokon. Amennyiben nem vagy elég körültekintő, nem vagy gyakorlott prezentáció készítő és nincsenek grafikai alapismereteid, akkor bizony az alap sablon szétcsúszhat és az eredmény nem lesz olyan, amilyet elképzeltél. Ami pedig még rosszabb, hogy a prezentáció nem éri el a célját és nem fogja fenntartani a figyelmet. Ennek elkerülésére mutatok pár tippet. Ha alkalmazod a praktikákat a prezentációd esztétikus és funkcionális is lesz.
1. Egyszerűség:
Az egyszerűség a kulcsfontosságú a prezentációk tervezésekor. Alkalmazz egyszerű Canva sablonokat, nem csak azért, mert így sokkal könnyebben és gyorsabban át tudod szerkeszteni azt, hanem, mert így a dizájn nem fogja elvonni a figyelmet magáról a mondanivalóról.
2. Színek:
Használj kevés színt és úgy nevezett loud színeket, amik hívogatóak és figyelemfelkeltőek!
3. Kontraszt:
Használj kontrasztos színeket,méreteket hogy az információk kiemelkedjenek a háttérből!
4. Fontok:
Alkalmazz maximum 2 betűtípust, hogy a prezentáció könnyen olvasható legyen! Figyelj a betűméretre, hogy az információk könnyen láthatók legyenek!
5. Képek:
Válassz olyan képeket, amikkel a prezentáció érdekesebbé és vonzóbbá válik! De, mindenképpen olyanokat, amelyek kapcsolódnak a prezentáció témájához, és amelyek segítenek az információk megértésében.
6. Illusztrációk:
A hosszú bekezdések helyett alkalmazz diagramokat, grafikákat, ikonokat hogy a prezentációban szereplő adatok, információk könnyebben érthetők és memorizálhatók legyenek!
7. Animációk:
Használj egyszerű animációkat, amelyek nem zavarják meg a prezentáció folyamatát, és amelyek segítenek az információk bevezetésében vagy kiemelésében!
7. Tagolás:
Figyelj arra, hogy a perezentáció tematikája pontosan követhető legyen az egyes slideokon is. Tagold, lásd el elválasztó slideokkal, hogy az egyes témakörök jól elkülönüljenek egymástól és a hallgatóság pontosan tudja, hogy új nagy témakörhöz érkeztél. Ezeket az oldalakat érdemes mindig ugyanúgy megjeleníteni.
8. Elrendezés:
A monotonitás elkerülése végett, változatos layoutokat alakíts ki az egyes slideokon. Ha minden oldal ugyanúgy néz ki el fogod veszíteni a hallgatóság figyelmét.
9. Címszavak:
Nem kell az egész mondanivalódat feliratozni a prezentáción. Bizonyára Te is jártál már úgy, hogy automatikusan el kezdted olvasni a szöveget és így már nem figyeltél az előadóra. Hogy ezt elkerüld, csak címszavakat jeleníts meg vagy rövid bekezdéseket. Alkalmazd a 6-os szabály, azaz egy sorba ne írj több, mint 6 szót és egy bekezdés ne legyen hosszabb 6 sornál.
10. Arculat:
Mindenképpen alakítsd a prezentációs sablont a saját arculatodra! Tükrözze ugyanazt a stílust, amit minden felületed, mint páldául a weboldalad , instagram feede-ed.
Ha kíváncsi vagy, milyen AI funkciók segítik a Canva prezentáció elkészítését klikk IDE.