Farkas Adrienn

Esztétikus instagram feed tervezése

Hogyan készíts esztétikus Instagram feedet

Egy olyan erősen vizuális platformon, mint az Instagram, az esztétika a legfontosabb. Amikor az emberek az Instagram-oldaladra érkeznek, a vizuális élmény, ami fogadja őket, kiemelten fontos.  Ez határozza meg az első benyomást, amelyet a márkádról alkotnak. Ezért érdemes olyan Instagramm feed-et létrehoznod, ami kiemelkedik a többi közül, meghatározza márkádat, azonnal felkelti a figyelmet és ami alapján a látogató marad az oldaladon és akár be is követ.

Mire van szükéged a vonzó Instagram-feed létrehozásához?

1.Határozd meg márkájád személyiségét!

Az Instagram oldaladnak képesnek kell lennie arra, hogy az embereknek már első pillantásra megértsék, ki vagy. Többek között olyan kérésekre ad választ, hogy: Ki vagy te mint márka? És miben különbözöl a versenytársaktól?

2. Határozd meg a vizuáis identitásod!

A vizuális identitás nem csak egy dolog, hanem sok-sok összetevő kombinációja, amelyek együttesen egyedi arculatot alkotnak a márkáról. Helyesen használva ez az értékes eszközkészlet felismerhetővé teszi a márkájád, megkülönbözteti a versenytársaktól, és segít érzelmi kapcsolat kialakításában a célközönséggel.

3.Válaszd ki az arculati színeid!

A szín nem csak esztétikai elem; ez egy igazi márkaépítési eszköz. Ha jól használjod, a szín rengeteg módon javítja a márkaélményt. De a megfelelő színek megtalálása nem a paletta kiválasztásával kezdődik. Át kell gondolnod a márkád céljait, azt, hogy mit próbálsz kommunikálni, milyen érzelmeket akarsz kiváltani és hogyan és milyen színekkel tudod ezt elérni.

4.Állítsd össze a betűkészleted!

Ezután gondold át, hogy milyen betűtípusokat szeretnél használni. A színpalettához hasonlóan a márkatipográfiának is pontosan tükröznie kell a márka személyiségét. És ügyelj arra is, hogy pontosan meghatározd, melyik betűtípust hol használod. azaz, hogy mely betűtípusokat használod címsorként, és melyeket használod a szövegtörzsben.

5.Használj szűrőket!

Ha ugyanazt a szűrőt használod az Instagram-fotóidon, közelebb kerülhetsz az egységes vizuális megjelenéshez. Arra ügyelj, hogy a szürő hatása megegyezzen azzal a vizuális hangulattal, amelyet az Instagram oldaladra megálmodtál.

6.Határozd meg az egyéb stíluselemek is!

A fenti főbb stíluselemeken kívül mindenképpen vázolj fel minden olyan konkrét elemet, amelyet használni fogy a posztjaid tervezésénél. Ez lehet például háttér, szegély, keret és grafika, amelyeket bele fogsz építeni a bejegyzésed dizájnjába.

7.Hozd létre a sabloncsomagod a tervezési konzisztencia érdekében!

Még ha pontosan meghatároztad is a korábban felsorolt elemeket, kihívást jelenthet folyamatosan tartalni az irányt, és az egész feedet egységesen kialakítani. A sablonokokat viszont  könnyen következetesen testreszabhatod, ráadásul ezáltal rengeteg időt is meg tudsz takarítani, hiszen nem kell mindig 0-ról indulnod a tervezéssel, és nem kell végig görgetned a rengeteg Canvában található sablont.